17 d’abr. 2014

Nou paradigma

A vegades arriben informacions....
Diuen que cada dia rebem un feix de missatges que el cervell ha de sedassar davant la impossibilitat de poder-los processar a tots. I el cervell tria els que vol triar, d'acord amb tota la història personal que, mica en mica, anam confegint. Es així que, si un grup de persones fa un mateix viatge, es dona la possibilitat de que casa un el conti de forma diferent.
Aquesta entrada es per deixar palès que no sé ben be si va ser fruit d'un atzar incontrolat o d'una sedassada inconscient, però cert és que, al engegar el cotxe, que portava així mateix la radio connectada, un senyor desconegut, parlava, amb seguretat, d'eleccions i de vots.
Vaig entendre que atribuïa l'increment, generalitzat a Europa, de vots a l'extrema dreta a una situació generalitzada de desconcert i de por. Es a dir que l'extrema dreta es nodreix del vot de la por. No sé si deu ser cert però és el que vaig entendre. I afegia que l'arma més contundent que tenen els polítics per aturar aquest procés és el de cultivar la confiança, fer-se presents i arribar a la gent.
Uep aquí!. Seguesc sense conèixer el nom de qui parlava però sap cosa d'això que en diuen “nou paradigma”1, de la nova ontologia.
Vaig arribar a lloc i aquell senyor continuava parlant però no el vaig sentir més
Amb tot i amb això em quedà el ressò de la proposta i, mentalment la vaig traslladar al meu entorn assequible, a la localitat i...ai las! per uns segons el pensar es va dirigir a les coses que “els altres” havien de fer per coherència amb el que s'expressava.
Sortosament, de seguida, em vaig adonar que el meu fer no pot anar més enllà d'on arriba la meva ma i que, conseqüentment, dir o planificar el que “els altres haurien de fer”, és una manera com qualsevol altre de perdre el temps. 
En tot cas, el que puc fer, és actuar en el meu àmbit d'acció, i pertany a aquest àmbit recolzar, empènyer, donar suport...a les propostes que segueixen la línia del “nou paradigma” i, alhora, fer-se enfora de les altres.


1Això de “nou paradigma” és un concepte que fou molt manegat, l'altre dia, a la conferència de Carlos Gonzàlez a sa Maniga, sense concretar de que es tractava, deixà intuir que es refereix al necessari fer derivat de la teoria quàntica,