15 de jul. 2017

Un altre anàlisi. Què en trobau?


Certament no hi estem habituats a passar comptes de les nostres feines. Ens deixam guiar per la intuïció (potser estaria bé que....), decidim i fem; convençuts de que la nostra proposta és la bona. Passa a tots els camps i nivells, exceptuant-ne, potser els treballs científics (puix al no confirmar-se la hipòtesi obliga a trescar altres viaranys).
A Card.car no passem comptes. Som com els pagesos vells que, conscients de la improductivitat de la terra continuen treballant-hi amb l'excusa del plaer, de fer quelcom o de fidelitat a l'herència rebuda.
Quan pica la curiositat, hom enfoca i mira, analitza i en treu les seves conclusions, sempre obertes al comentari contradictori.
Aquesta vegada vain intentar mirar el tema del «Què en trobau?». Vaig fer quatre propostes. Dues de més locals, que atanyen a decisions del nostre municipi (inauguració del Carrefour i peatonització de carrers), i dues de més llunyanes, més generals que, en certa manera, defugen del nostre abast directe o, en tot cas, la responsabilitat resulta un tant difusa.
Val a dir, de manera complementària, que havia demanat la no intervenció els editors de Card.cat, puix a vegades passa, que els debats s'estableixen entre nosaltres mateixos.

Vet aquí les dades

Tema              Dies de consultes Total entrades M'agrada (F) Comentaris
«Carrefour»              4                      123                  1                         1
«Tren turístic»          7                      164                   -                         7
«Alcoholisme»          3                        67                  1                         3
«Carrers»                 2                        37                   4                           -

Una -de les múltiples- possible lectura:
- En general costa a les persones «banyar-se», manifestar opinions amb nom i llinatges a sota, sobre tot si aquestes opinions són relatives a temes locals. La gent guaita, però no diu res, és el vell costum de mirar passar la gent rere els barrerons de les persianes. Veure i no ser vist. Es el cas del «Carrefour»
Al meu entendre això dona un ample marge d'acció a la gent que ostenta el poder.
- En tot cas ens trobem més còmodes quan es parla de coses que defugen de la decisió directe o potser, també, perquè superen els límits de la indignació (Es el cas del «tren turístic»).
Sembla obvi que els comentaris, allarguen les entrades i els dies de presència.
- Sorprenent pot resultar la manca d'interès al definir si els carrers haurien de ser espai per a vianants o per vehicles. Potser es considera un tema debatut o perdut (El tema «Carrer Major» va ser específic d'una taula rodona de Card.cat) o que no té importància.
- La conclusió final és emblant a la del comentari «Estadístiques». S'ha de fer el que es consideri que s'ha de fer però, adesiara, potser convé «passar comptes» no sigui que l'energia gastada resulti molt superior al benefici obtingut. L'exemple d'aquell que assegut sobre una roca, rema i rema dins la mar sense moure's gens ni mica. Això si, no es mou, però agafa musculatura i experiència.